Jeugd t/m 2017: verschil tussen versies
k |
k |
||
Regel 17: | Regel 17: | ||
|- | |- | ||
| | | | ||
− | * | + | *Jeugdwet - Geen JW315 of JW301 aanwezig (R61513) |
| style="text-align: center" | <br/> | | style="text-align: center" | <br/> | ||
Regel 24: | Regel 24: | ||
|- | |- | ||
| | | | ||
− | * | + | *Jeugdwet - VOT aangemaakt, beschikking niet na X dagen ontvangen (R61528) |
| style="text-align: center" | <br/> | | style="text-align: center" | <br/> |
Versie van 26 feb 2019 11:38
Het Normenkader Jeugd Rechtmatigheid is nog in ontwikkeling.
Normenkaderzorg.nl is een kennissysteem van ValueCare. ValueCare wil via Normenkaderzorg.nl kennis over normen in de Nederlandse gezondheidzorg verzamelen, veredelen en verspreiden. Hieronder staat het Normenkader Rechtmatigheid voor de Jeugd GGZ en diens geldigheid per jaar.
Per 2015 is de financiering van de Jeugd GGZ verschoven naar de gemeenten. Voor 2015 is gekozen om nog met de DBC systematiek te werken. De eisen ten aanzien van de thema's hoofdbehandelaarschap en verwijsregistratie zijn bij vele gemeentes (of inkoopcombinaties van gemeentes) nog niet vastgelegd in regelgeving. ValueCare is van mening dat bij gebruik van de DBC systematiek voldaan dient te worden aan de DBC spelregels zoals die ook gebruikt worden voor Volwassenen. Om GGZ instellingen te behoeden voor toekomstige regelgeving met terugwerkende kracht, stelt ValueCare voor om bij de Jeugd DBC's hetzelfde normenkader rond de thema's hoofdbehandelaarschap en verwijsregistratie te gebruiken als voor Volwassenen DBC's.
Toegang tot zorg
Jeugdwet berichtenverkeer
2016 | 2017 | 2018 | |
---|---|---|---|
|
x | x | |
|
x | x |
Gemeentelijke beschikkingen
2016 | 2017 | 2018 | |
---|---|---|---|
|
x | x |
Verwijsregistratie
2016 | 2017 |
2018 | |
---|---|---|---|
x | x |
||
x | x |
||
x | x |
||
x | x |
||
x | x |
||
x | x |
||
x | x |
||
x | x |
||
x | x |
Levering van zorg
Jeugdwet berichtenverkeer
2016 | 2017 | 2018 | |
---|---|---|---|
x |
x | ||
x |
x |
Hoofdbehandelaarschap
2016 | 2017 | 2018 | |
---|---|---|---|
x | x |
||
x | x |
||
x | x |
||
x | x |
||
x | x |
Overgang andere financieringsstromen
2016 | 2017 | 2018 | |
---|---|---|---|
|
x |
x | |
|
x | x |
Tijdschrijven
2016 | 2017 | 2018 | |
---|---|---|---|
x | x |
Feitelijke levering
2016 | 2017 | 2018 | |
---|---|---|---|
x | x | ||
x | x | ||
x | x | ||
x | x | ||
x | x |
DBC Kenmerken
2016 | 2017 | 2018 | |
---|---|---|---|
x | x | ||
x | x |
Onverzekerde zorg
2016 | 2017 | 2018 | |
---|---|---|---|
x | x | ||
x | x | ||
x | x | ||
x | x |
Verblijf
2016 | 2017 | 2018 | |
---|---|---|---|
x | x | ||
x | x | ||
x | x | ||
x | x | ||
x | x |
Parallelliteit en serialiteit
2016 | 2017 | 2018 | |
---|---|---|---|
x | x | ||
x | x | ||
x | x | ||
x | x | ||
x | x | ||
x | x | ||
x | x |
Crisis
2016 | 2017 | 20178 | |
---|---|---|---|
x | x | ||
x | x | ||
x | x |
Dagbesteding
2016 | 2017 | 2018 | |
---|---|---|---|
x | x | ||
x | x |