Crisisperiode zonder crisisformulier (N2451): verschil tussen versies

Uit normenkaderzorg.nl
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Regel 4: Regel 4:
 
=====Behoort tot Normenkader ValueCare=====
 
=====Behoort tot Normenkader ValueCare=====
  
Rechtmatigheid
+
[https://www.normenkaderzorg.nl/index.php?title=Zorgprestatiemodel#Kwaliteit Rechtmatigheid ZPM - Kwaliteit]
  
 
=====Samenvatting=====
 
=====Samenvatting=====

Versie van 21 dec 2023 22:34

ValueCarelogo2022.png

Referentienummer:
Behoort tot Normenkader ValueCare

Rechtmatigheid ZPM - Kwaliteit

Samenvatting

Deze controleert signaleert periodes binnen zorgtraject waar er sprake is van een crisisperiode, waarbij er geen crisisformulier aanwezig is.

Regelgeving / beleid
Algemeen
In het proces van een instelling kan worden opgenomen dat voorafgaand aan de behandeling een inhoudelijke beoordeling van cliënten wordt genomen om te bepalen of de zorgvraag passend is.
Interpretaties
  1. Het crisisformulier dient aanwezig te zijn tussen de start en einddatum van de geleverde acute ggz binnen budget prestaties.
  2. Instellingen dienen zelf aan te geven welke brieven/formulieren (elementnummers) voor de crisisformulieren.

Instelbaarheden:

  • Startdatum: Standaard 01-01-2023
  • Welke type formulieren worden gebruikt voor het crisisformulier: Standaard wordt het niet gevuld.
Programmeerbare norm

Er is sprake van “Crisisperiode zonder crisisformulier (N2451)” als aan de volgende selectie is voldaan:

1) Een periode binnen het zorgtraject

Blauwepijl.png

2) Er is sprake van crisisprestaties (overige zorgprestaties acute ggz binnen budget)

Blauwepijl.png

3) Er is geen een crisisformulier aanwezig


Logica: 1 en 2 en 3

Berekening financiële impact

ValueCarelogo2022.png