Crisisperiode zonder crisisformulier (N2451): verschil tussen versies
Naar navigatie springen
Naar zoeken springen
Regel 4: | Regel 4: | ||
=====Behoort tot Normenkader ValueCare===== | =====Behoort tot Normenkader ValueCare===== | ||
− | Rechtmatigheid | + | [https://www.normenkaderzorg.nl/index.php?title=Zorgprestatiemodel#Kwaliteit Rechtmatigheid ZPM - Kwaliteit] |
=====Samenvatting===== | =====Samenvatting===== |
Versie van 21 dec 2023 22:34
Referentienummer:
Behoort tot Normenkader ValueCare
Rechtmatigheid ZPM - Kwaliteit
Samenvatting
Deze controleert signaleert periodes binnen zorgtraject waar er sprake is van een crisisperiode, waarbij er geen crisisformulier aanwezig is.
Regelgeving / beleid
Algemeen |
---|
In het proces van een instelling kan worden opgenomen dat voorafgaand aan de behandeling een inhoudelijke beoordeling van cliënten wordt genomen om te bepalen of de zorgvraag passend is. |
Interpretaties
- Het crisisformulier dient aanwezig te zijn tussen de start en einddatum van de geleverde acute ggz binnen budget prestaties.
- Instellingen dienen zelf aan te geven welke brieven/formulieren (elementnummers) voor de crisisformulieren.
Instelbaarheden:
- Startdatum: Standaard 01-01-2023
- Welke type formulieren worden gebruikt voor het crisisformulier: Standaard wordt het niet gevuld.
Programmeerbare norm
Er is sprake van “Crisisperiode zonder crisisformulier (N2451)” als aan de volgende selectie is voldaan:
1) Een periode binnen het zorgtraject |
---|
2) Er is sprake van crisisprestaties (overige zorgprestaties acute ggz binnen budget) |
3) Er is geen een crisisformulier aanwezig |
Logica: 1 en 2 en 3