R90043 - Personeel - Verschil tussen BIG register en BIG gegevens HR-systeem - Robot Visma

Uit normenkaderzorg.nl
Naar navigatie springen Naar zoeken springen

Referentienummer: R61800
Samenvatting
EPD MQ
Context Het BIG-register geeft duidelijkheid over de bevoegdheid van een zorgverlener. Als blijkt dat de medewerker geen BIG-nummer heeft, dan mag de medewerker geen tijd registreren. De controle vergelijkt de gegevens in het landelijke BIG-register met de gegevens in het HR-systeem.

De volgende gevallen worden geëvalueerd:

  1. Geval_1: Medewerker heeft een BIG-nummer in het HR-systeem met een verloopdatum leeg of in de toekomst, horend bij het beroep en dit BIG-nummer-zit in het BIG-register. Actie: Geen, niet in actielijst.
  2. Geval_2: Medewerker heeft een BIG-nummer in het HR-systeem met een verloopdatum in het verleden, horend bij het beroep en dit BIG-nummer-zit in het BIG-register. Actie: Verloopdatum weghalen of actualiseren.
  3. Geval_3: Medewerker heeft een BIG-nummer in het HR-systeem met een verloopdatum leeg of in de toekomst, met een leeg beroep en dit BIG-nummer-zit in het BIG-register. Actie: Beroep vullen.
  4. Geval_4: Medewerker heeft een BIG-nummer in het HR-systeem met een verloopdatum in het verleden, met een leeg beroep en dit BIG-nummer-zit in het BIG-register. Actie: Beroep vullen en einddatum verwijderen
  5. Geval_5: Medewerker heeft een BIG-nummer in het HR-systeem, maar niet voor de gewenste functie. Actie: Uitzoeken door een mens wat er aan de hand is.
  6. Geval_6: Medewerker heeft een BIG-nummer in het HR-systeem, maar het beroep komt niet overeen met het beroep uit het BIG-register. Actie: Beroep aanpassen.
  7. Geval_7: Medewerker heeft een BIG-nummer in het HR-systeem met een verloopdatum leeg of in de toekomst, maar dit komt niet voor in het BIG-register. Actie: Uitzoeken door een mens wat er aan de hand is.
  8. Geval_8: Medewerker heeft een BIG-nummer in het HR-systeem met een verloopdatum in het verleden, en dit komt niet voor in het BIG-register. Actie: Geen, niet in actielijst.
  9. Geval_9: Medewerker heeft geen BIG-nummer in het HR-systeem. Actie: Uitzoeken door een mens wat er aan de hand is.
Actie Controleer BIG registratie
Let op Ad geval 9: Er wordt geverifieerd of bij een medewerker in het HR-systeem een BIG nummer benodigd is aan de hand van een door de instelling aangeleverde lijst aan functies in het HR-systeem.

Algemeen: Als het specialisme niet overeenkomt tussen het HR-systeem en BIG-register is dit in de regel geen probleem. Hier wordt niet op gecontroleerd.

Stappen robot
Process flow stappen
Stap Toelichting
1 Haal algemene informatie op (datum/tijd).
2 Haal de benodigde gegevens op uit de actielijst in het ValueCare portaal (geval, clientnummer, te wijzigen informatie).
3 Navigeer in Visma naar het BIG register document van de client.
3 Pas het BIG register document aan.
4 Schrijf de resultaten van de robot op in de Valuecare Portaal in het opmerkingsveld bij de betreffende acties

De volgende resultaten zijn mogelijk:

  • Correctie gelukt
  • Correctie niet gelukt