Prestatie met meer dan 90 dagen geen direct contact en er is geen afspraak in de toekomst (N2100)

Uit Normenkaderzorg.nl
Ga naar: navigatie, zoeken

ValueCareLogo2.png

Referentienummer: N2100
Behoort tot Normenkader ValueCare

GGZ Rechtmatigheid

  1. GGZ Rechtmatigheid (gbGGZ) 2016
  2. GGZ Rechtmatigheid (gbGGZ) 2017
  3. GGZ Rechtmatigheid (gbGGZ) 2018
  4. GGZ Rechtmatigheid (gbGGZ) 2019
Samenvatting

Deze norm signaleert prestaties waarbinnen al meer dan 90 dagen geen direct contact met de client heeft plaatsgevonden.

Regelgeving / beleid
2016
2017

3.21 Direct patiëntgebonden tijd
Tijd waarin een behandelaar, in het kader van de diagnostiek of behandeling, contact heeft met de patiënt of met familieleden, gezinsleden, ouders, partner of andere naasten (het systeem) van de patiënt. Hier valt face-to-face, telefonisch en elektronisch contact via email of internet onder (chatten, Skype, etcetera).

5. Registratieverplichtingen

5.2 De integrale prestatie moet direct patiëntgebonden tijd van een regiebehandelaar bevatten. Indien er sprake is van een patiënt afkomstig uit de Jeugdwet, dan geldt de eis van verplicht direct patiëntgebonden tijd van een regiebehandelaar niet.  

Bron 2017: NR/REG-1716, p. 7

Bron 2018: NR/REG-1804, p. 12 en p. 15

2018

3.21 Direct patiëntgebonden tijd
Tijd waarin een behandelaar, in het kader van de diagnostiek of behandeling, contact heeft met de patiënt of met familieleden, gezinsleden, ouders, partner of andere naasten (het systeem) van de patiënt. Hier valt face-to-face, telefonisch en elektronisch contact via email of internet onder (chatten, Skype, etcetera).

5. Registratieverplichtingen

5.2 De integrale prestatie moet direct patiëntgebonden tijd van een regiebehandelaar bevatten. Indien er sprake is van een patiënt afkomstig uit de Jeugdwet, dan geldt de eis van verplicht direct patiëntgebonden tijd van een regiebehandelaar niet.  

Bron 2017: NR/REG-1716, p. 7

Bron 2018: NR/REG-1804, p. 12 en p. 15

2019
Interpretaties

Indien er een afspraak in de toekomst staat wordt de actie niet getoond

Programmeerbare norm

Er is sprake van  “Prestatie met meer dan 90 dagen geen direct contact en er is geen afspraak in de toekomst (N2100)” als aan de volgende selectie is voldaan:

1) Alle prestaties gestart in betreffende jaar

Blauwepijl.png

2) Alle prestaties met tenminste één direct contact

Blauwepijl.png

3) Prestatie heeft géén direct contact in de laatste 90 dagen en er is geen afspraak in de toekomst


Logica: 1 en 2 en 3

Berekening financiële impact

ValueCareLogo2.png